ATA Wrapped – Dataa vuodesta 2024
05.12.2024
ATA Vuosikooste lukuina
Työllistimme 190 vuokratyöntekijää. Suurin osa tästä joukosta on pitkiä työsuhteita: vakituisia tai määräaikaisuuksia. Määrä kattaa muutaman lyhyemmän työsuhteen tehtaiden vuosihuoltojen työntekijöille. Viime vuonna määrä oli 185, joten tässä pientä positiivista kasvua.
Teimme 32 rekrytointia asiakkaillemme. Joukossa on sinikaulustason tuotantotyöntekijöitä eri toimialoille, sekä asiantuntijarooleja työnjohtajista myynti- ja markkinointipäälliköihin. Viime vuonna vastaava määrä oli 55, joten nykyinen markkinatilanne hieman näkyy tässä rekrytointitoimeksiantojen laskuna.
Työpaikkailmoituksia on ollut avoinna 142 kappaletta, joihin olemme saaneet yhteensä 2575 työnhakijaa. Johonkin hakuun tulee alle kymmenen ja toiseen taas sata. Työpaikkailmoituksiamme on luettu rekryjärjestelmässämme noin 129 000 kertaa. Olemme lähettäneet noin 2400 personoitua hakijapalautetta rekryprosesseissa, ja lopuille viestintä on hoidettu esimerkiksi puhelimitse.
Kysymme hakijoilta palautetta aina rekrytointiprosessin päättyessä, järjestelmästämme lähtee automaattinen palautekysely jokaiselle. Hakijapalautteidemme keskiarvo oli tänä vuonna 3,4 / 5. Viime vuonna 4,1 / 5, eli tässä valitettavasti on pientä laskua. Silloin, kun liikutaan 3 -4 arvosanojen välissä, niin isossa kuvassa asiat ovat ihan perushyvällä tasolla. Tahtotilamme on kuitenkin olla noin nelosen tasolla, ja muutamia asioita viilaamalla uskomme sen olevan mahdollista: etenkin rekryt, joissa on paljon hakijoita, tuppaavat meillä valitettavasti venymään, osin meistä ja osin asiakkaista johtuvista syistä. Viestintää voi aina kehittää.
Pidimme 33 haastatteluvalmennusta työttömille työnhakijoille Kuopiossa yhteistyössä työvalmennuksiin erikoistuneen yrityksen kanssa. Projekti päättyi syksyllä 2024.
Markkinointi
Markkinoinnin osalta olemme näkyneet ja kuuluneet! Sosiaalisen median kanavissamme olemme julkaisseet kaikkiaan 523 postausta. Luku vuosi sitten 2023 oli 350 postausta, joten tahti on hieman tiivistynyt. Toki osa sisällöistä on ollut osin samaa eri kanavissa, mutta silti: ATA on tullut seuraajien silmien eteen todella aktiivisesti. Tällä hetkellä aktiivisia kanavia meillä on Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä sekä TikTokissa. Aiheet ovat kattaneet monipuolisesti niin työnhakijoille kuin yrityksille suunnattua sisältöä sekä rekrymarkkinointia. Lisäksi olemme lähettäneet yhteensä 5 uutiskirjettä työntekijöillemme ja sidosryhmillemme, ja loppuvuoden aikana näitä lähtee vielä kaksi.
Viestimme markkinoinnissa vuosikellon mukaisesti, ja päätöksemme olla aktiivinen valituissa kanavissa on pitänyt. Haluamme kertoa avoimesti kuulumisiamme, alan ajankohtaisuuksia ja muita rekrytointiin sekä työelämään liittyviä asioita.
Osana Elämän Pelikirja -urheilijayhteisön yhteistyötä meidän Harri oli Tony Salmelaisen ja Arto Kuuluvaisen podcast-vieraana, joten saimme ATA:lle markkinointia myös kuulumaan.
Lisää lukuja löydät ATA Wrapped -koosteesta somekanavistamme.