Avoimet työpaikat Kirjaudu

ATA Henkilöstöpalvelut Oy

Tilitoimisto on ulkoistettu, miksi ei myös HR?

Aretta Rundgren
28.03.2022

Henkilöstövuokrauksen lisäksi ATA tarjoaa monipuolisesti erilaisia henkilöstöpalveluita.

Kaikki ihmisiin liittyvä on osa henkilöstöpäällikön toimenkuvaa. ATA-Henkilöstöpalvelut järjestää yrityksille apua HR-partnerin roolissa. 

Tilitoimisto on ulkoistettu, miksi ei myös HR?

On paljon asioita työelämässä, mitä ei kannata opiskella itse. Henkilöstöpäällikön toimenkuvaan kuuluu paljon eri asioita, ja rooli edellyttää kattavaa lakien sekä työehtosopimusten tuntemusta. Jotta työntekijöiden työsuhdeasioissa ei mennä metsään, on henkilöstöpuolella tärkeää olla alansa asiantuntija.

ATA:n tarjoama HR-palvelu on tarkoitettu yrityksille henkilöstöhallinnon järjestämiseksi tai kehittämiseksi. Tuomme konkreettista HR-osaamista työsuhdeasioiden, työviihtyvyyden ja esihenkilötyön näkökulmasta. Avullamme lähiesihenkilöt pystyvät pärjäämään vielä paremmin roolissaan. Saatte pelimerkit henkilöstöasioiden parantamiseksi, minimoitte yrityksen riskit ja virheet, sekä helpotatte esihenkilöiden työtä.

”Täysiaikainen palkattu henkilöstöpäällikkö maksaa yritykselle ainakin 60 000 € vuodessa. Omaan työntekijään verrattuna ulkoistettu HR säästää yrityksen kustannuksia n. 70 %.”

Palvelun sisältö

Käymme aloituskeskustelun ATA:n ja yritysasiakkaan kanssa, sekä teemme toimitusjohtajan kanssa tilanteen alkukartoituksen. Yritys voi ostaa HR-palveluita esimerkiksi ympärivuoden tietyillä kuukausisopimuksilla tai sitten yhden palvelukokonaisuuden, esim. työsopimusten päivittämisen tai yhteistoimintalain mukaisten neuvottelujen pitämisen. Saat konkreettista apua ja seuraamme tuloksellisuutta yhdessä. Maksat ammattitaidosta ja säästät omaa aikaasi avaintehtäviin.

Palvelukokonaisuus ja sitä mukaa palvelun hinta määräytyy siis aina asiakas- ja tapauskohtaisesti. Käytössä voi olla projektihinta, kuukausi- tai tuntiveloitus.

”HR vain tuo vain lisää byrokratiaa”

Kuka teidän yrityksessänne hoitaa henkilöstön asiat? Kuka pitää huolta, että työsopimukset ovat ajan tasalla ja lainmukaisia, entä kuka seuraa työehtosopimuksien muutoksia? Kenen vastuulla on verotukseen liittyvät asiat, entä yt-neuvottelut, irtisanomiset ja kehityskeskustelut?

Elina kertoo kymmenien vuosien kokemuksella, että pienet virheet kasvavat helposti suuriksi vuosien saatossa. Jos esimerkiksi lakisääteisiä kuluja tai lisiä ei ole maksettu asianmukaisesti, voi jossain vaiheessa työnantajan maksettavaksi pamahtaa iso potti. Kaikkien kannalta on vaivattominta tehdä asiat selkeästi ja oikein alusta asti.

HR-palvelumme tarkoitus on tehdä arjestanne sujuvaa ja vähentää byrokratiaa. Yksikönpäällikkönä ATA:lla työskentelevä Elina on ollut alalla useita kymmeniä vuosia, ja on työelämässä kaiken jo kokenut sekä elänyt. Elina on edustanut henkilöstöä, toiminut esihenkilönä, ja ollut työntekijänä. Kokemus painottuu erityisesti yksityiselle puolelle, missä totutusti firmassa on juuri sen verran rahaa mitä sinne itse tekee. HR-päällikkönä Elina ei tule tuhlaamaan aikaasi.

”Kohtaan asiat asioina ja teen konkreettisella arjen tekemisellä kaikkien työstä helpompaa”, pohtii Elina Petäjäniemi.

Tällä hetkellä Elina toimii esim. Puukoti Group Oy:n henkilöstöpäällikkönä. Hän siis hoitaa henkilöstön asiat ulkoisena palveluntarjoajana. Yhteistyö on erittäin sujuvaa ja ATA:n kaltaisessa pienessä yrityksessä reaktioajat ovat nopeita.

Miten voimme olla teille avuksi? Palvelua saatavilla ympäri Suomen.

Soita ja kysy lisää:

Elina Petäjäniemi
Yksikön päällikkö, partner (Järvenpää)

elina.petajaniemi@ammattitaitoa.fi

Puhelin 050 570 4082

 

Tilitoimisto on ulkoistettu, miksi ei myös HR?

Teksti: Aretta Rundgren

Takaisin